Navigace

Obsah

Z předškoláka prvňáčkem

Bezbariérový vstup na akci

Akce je vhodná pro děti

Z předškoláka prvňáčkem 1Přednáška Mgr. Martiny Vrbické z Doučovacího centra SOVA Čáslav s tipy a radami pro rozvoj schopností předškolních dětí.

Datum konání: 11. 3. 2022 začátek od 17:00

Místo konání: Knihovna F. V. Lorence Vrdy, Tylova 25, 28571 Vrdy

Typ akce: ostatní

Organizátor: Knihovna F. V. Lorence Vrdy

Poznámka: Zdarma.

Zdroj: Obec Vrdy

  • Chcete připravit své dítě co nejlépe na vstup do první třídy?
  • Lze předcházet specifickým poruchám učení už v předškolním věku?
  • Jaké hry a cvičení vám doma pomohou?
  • Co by měl umět budoucí prvňáček?

 

Přednáška je rozdělena do dvou částí.

V první se věnuji především psychologii dítěte předškolního věku a konkrétním příčinám, které mají později vliv na neúspěchy dětí ve škole. Učíme se tedy vše včas podchytit a problémům předcházet.

Druhá část je zaměřena na rozvoj percepcí – především sluchového a zrakového vnímání. Rodiče si všechna cvičení konkrétně vyzkouší, aby je mohli používat v praxi.

Účastníci přednášky si mohou všechny hry, materiály, pracovní listy atd. prohlédnout a práci s nimi vyzkoušet. Jde o materiály různých autorů, které se za 10 let mé praxe osvědčily a při reedukaci s nimi dosahujeme úspěchů.

Po celou dobu jsou rodiče aktivními partnery přednášejícího, v prožitkových cvičeních jsou stavěni do role dítěte. Vše si prakticky zkouší, aby byli schopni využívat nabyté informace při práci se svými dětmi.

 

        ÚVODNÍ ČÁST

  • význam šestinedělí po narození dítěte, zavinovačky, výběrová pozornost, ADHD
  • mentální a fyzický věk dítěte
  • vady zraku
  • ochablost svalů
  • problematika laterality – diagnostika dominantního oka
  • bytí a vědomá hypnóza
  • pozitivní formulace
  • příčiny zlobení – vědecké pokusy
  • motivace, samostatnost, přispívání

    ŠKOLNÍ ZRALOST A ROZVOJ PERCEPCÍ
     
  • hrubá a jemná motorika – náprava úchopu psacího náčiní
  • prostorová orientace
  • zrakové vnímání (diferenciace, paměť, analýza, syntéza)
  • sluchové vnímání (diferenciace, paměť, analýza, syntéza)
  • hmatové vnímání
  • mozková činnost při přijímání nových informací
  • diagnostika školní zralosti

 


Vytvořeno: 4. 3. 2022
Poslední aktualizace: 4. 3. 2022 01:42